Jak vznikl projekt marketing pro developery?
6. 6. 2018
Image by dimitrisvetsikas1969 on Pixabay
Analýza tržních cen u developerských projektů – díl 1.
1. 3. 2019

Start podpory projektu Rezidenční domy U stadionu

Rezidenční domy U stadionu

Zapípá mi Messenger a v něm zpráva od Silvie Grohové z realitní kanceláře NSG nemovitosti s garancí s žádostí o pomoc s podporou developerského projektu. Zadání zní: „Více poptávek“ :-). Klikám na webovky projektu a zjišťuji, že se domy mají stavět ve Vrchlabí v Krkonoších.  Vrchlabí (německy Hohenelbe, krkonošským nářečím Verchláb) leží asi 16 km jižně od Špindlu, kde jsem vyrostl, takže jsem velmi rád tuto výzvu přijal. Město Škodovek s 12 tis. obyvateli je už  méně známé také jako jedno z nejvýznamnějších center varhanářství. Upřímně na Wikipedii toho o Vrchlabí najdete hodně. Takže kdo má chuť  >>> https://cs.wikipedia.org/wiki/Vrchlab%C3%AD.

Pouštím se do analýzy projektu a začínám porovnáním s konkurenčními projekty a novostavbami v lokalitě. Rezidenční domy u Stadionu se pohybují v cenách kolem 31 tis. za m2.  Po dokončení analýzy tržních i transakčních cen zjišťuji, že prodejní cena za metr čtereční, ačkoliv se bavíme o domě s podlahovou plochou přes 160 m2, je nastavena velmi příznivě. V lokalitě nejdou ceny pod 70 000 Kč za metr čtvereční u novostaveb o podlahové ploše  70 – 90m2. 

Silvii tedy nabízím, že zpracuji analýzu marketingu ať má představu, kde se dá projekt podpořit a co pro jeho lepší prodejnost lze fakticky udělat. Ona odpovídá palcem nahoru a já se pouštím do práce.

Messenger mezi námi pípá čím dál častěji a ještě před schůzkou s developerem Stas, kde budu prezentovat onen dokument (analýzu marketingu projektu), se rozhoduji nasadit testovací kampaň. Posílám zadání na tvorbu kampaně na kolegu Víťu. 

Druhý den dostávám informaci, že kampaň běží. Sleduji přes aplikaci na mobilu, jak si vede a jsem mile překvapený. 7 poptávek a raketový nárůst návštěvnosti na webu. Sleduji data v Google Analytics a přikládám je do tohoto článku, protože je čím se pochlubit. Osobně jsem byl mile překvapen ještě z jedné metriky a to z míry okamžité opuštění webu, která číní krásných 20%. Pro vysvětlení. To jsou návštěvníci webu, kteří klikni se dostali na web a hned z něj odešli pryč. Obvykle tato hodnota dosahuje 35% a více procent. Pro marketingové nadšence přikládám odkaz na detailní popis okamžité míry opuštění webu do nápovědy GA https://support.google.com/analytics/answer/1009409?hl=cs

Domy Vrchlabi statistika návštěvnosti

Zbývají dva dny do schůzky se Stasem a já dostávám od Silvie informaci. Z celkem 7 leadů, které jsme v testovací kampani získali jsou již dvě naplánované prohlídky.

Jak dopadla schůzka ve Vrchlabí napíšu příští týden. Zatím to vypadá, že si podáme ruce, tak držte palce.

Martin

PS: Silvie, díky za příležitost : ).